środa, 1 grudnia 2010

czasem wystarczy pytanie

Potrafię pozostawiać problemy przed progiem uczelni.
Dziś jednak było mi trudniej niż zazwyczaj. 
Po rozmowie z X straciłam energię. 
Choć ta rozmowa była tylko kroplą w "czarze goryczy" ostatnich miesięcy.
Jednak nie o tym. 
Kiedy siedziałam dziś przed salą zajęciową jeden wykładowców zapytał
-po prostu i właśnie przez to bardzo szczerze 
czy chciałabym może porozmawiać. 
Zaznaczając jednocześnie, że 
"nie jest zbyt dobrym słuchaczem bo ma pokrętną wrażliwość".
Oczywiście powiedziałam "będzie dobrze" ale chyba nie dość przekonująco. 
Wiem, że nie uwierzył. 
Ale to pytanie, jakiekolwiek zainteresowanie nie powodowane ciekawością ale empatią - podobno ludzką cechą ( w co jednak coraz częściej wątpię).

DZIĘKUJĘ

To jeszcze z jesiennej kliszy, zimowa niebawem ...

Pojęcia nie mam jak to się stało, że nie umieściłam ich wcześniej...

6 komentarzy:

  1. Ach co to za psujący humor X, nie przejmuj się Mimi, niektórzy mają taki "dar".
    A co do wykładowcy, fajnie. Nawet jeśli ktoś nie jest dobrym słuchaczem, to sam fakt, że chce słuchać, widzi, że coś jest nie tak i nie przechodzi obojętnie, sam gest dużo daje.
    Bardzo jesteś wrażliwa, jakoś tak czuję.
    Uściski i dużo ciepła przesyłam, uszy do góry!:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Patrycjo
    ten X o którym pisałam w ostatnim wpisie,
    a wykładowca świetny człowiek- to że dostrzega w studencie nie tylko kogoś, kto "odbębnia" wykłady

    ja też wysyłam Ci wiele ciepła:)i dziękuję za wizytę

    OdpowiedzUsuń
  3. Wierzę, że szczera rozmowa pomaga i oczyszcza. Przekonałam się o tym ostatnio.

    OdpowiedzUsuń
  4. Delie
    oczywiście-masz rację, może następnym razem...rzadko zdarza się bym znalazła pokrewną duszę, a już w kimś mającym ze mną kontakt"oficjalny"-to ewenement;)

    OdpowiedzUsuń
  5. niektórzy mają taki "dar", że potrafią zepsuć dobry nastrój. nie martw się. mam nadzieję, że już jest choć odrobinę lepiej.
    dobrze jest mieć tę świadomość, że są osoby, które zwracają uwagę na innych i widzą, że czasami coś jest nie tak... przesyłam uśmiech! (:

    OdpowiedzUsuń
  6. Mruczanki dziękuję! jest lepiej i pewnie będzie dobrze. trzeba zapomnieć o takich X. odsuwać myśli o nich. próbuję ( w zgodzie ze "sztuką prostoty";)

    dużo ciepła dla Ciebie w ten mroźny nieludzko czas

    OdpowiedzUsuń